TEE TEHTÄVÄT ITSENÄISESTI TAI PARIN KANSSA:
4. Kokemuksesi parturi-kampaajan työn laadusta perustuu asiakkaana
olemiseen. Pohdi omia kokemuksiasi asiakkaana ja ota pääotsikoiksi
aikaisemmassa tehtävässä olleet palvelun arviointikriteerit:
* pätevyys
+ Osaa ottaa huomioon erilaiset tyylit
+ Hoitaa hommansa ammattimaisesti
+ Sosiaalinen
* asenne
+ Mielenkiinto ja motivaatio omaa työtänsä kohtaan
+ Hoitaa hommansa kunnolla alusta loppuun
+ Positiivinen
+ Kunnioittaa asiakkaan toiveita ja mielipiteitä
* saavutettavuus
+ Kampaamo on selvällä paikalla
+ Ajan pystyy varaamaan netistä
+ Hyvä sijainti
* turvallisuus
+ Asiakas pystyy luottamaan työntekijään ja tuntee olonsa turvalliseksi
Palauta mieleesi nämä kriteerit ja merkitse jokaisen otsikon alle
myönteisiä kokemuksia plussalla ja kielteisiä kokemuksia miinuksella.
5. Tutustu hinnoitteluumme koulun asiakaspalvelusalongissa linkissä https://www.gradia.fi/sites/default/files/media/files/Gradia%20hiushinnasto.pdf
Vertaa hintoja 2 - 3 Jyväskylän alueen kampaamoon. Mitä huomioita teit
hinnoissa ja palveluissa opiskelijakampaamon ja "tavallisen" kampaamon
välillä?
- Tavallisessa kampaamossa hinnat ovat korkeammat kuin koulussa.
6. Mitä tarkoitetaan palvelupaketeilla? Esitä pari esimerkkiä tällaisista.
- Palvelupaketti voi olla valmiiksi laadittu kokonaisuus (esim. permanentti + leikkaus + kampaus + muotoilutuote), tai se voidaan laatia asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Esimerkiksi morsiamet toivovat usein kokonaisvaltaista palvelua (esim. kampaus + ehostus + manikyyri), jolloin heille räätälöidään henkilökohtainen palvelupaketti.
7. Mitä tarkoitetaan tuotteen tai palvelun virhevastuulla? Millaisia
erilaisia vaihtoehtoja on toimintatapoihin tällaisissa
virhevastuutilanteissa?
- Virhevastuulla tarkoitetaan virheellisen tuotteen tai palvelun tai niin sanotun tuotevahingon korvaamista tai hyvittämistä. Parturi-kampaamon palvelua ei voida konkreettisesti palauttaa tai tehdä avokauppana, mutta yritys voi korvata tai hyvittää virheellisen palvelun. Jos palvelussa on tapahtunut virhe, parturi-kampaajalla on oikeus tarkistaa ja hyvittää kohtuullisessa ajassa. Virheen hyvittämisvaihtoehdoista neuvotellaan tapauksittain ja hyvittämisessä pyritään molempia tyydyttävään ratkaisuun.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Koulutehtävä, digitaalinen portfolio
Nimi ja tuleva ammatti: Josefiina Riihinen, kampaaja Opintosi, omat vahvuusalueesi ja työkokemuksesi: Opintoihini kuuluu kampaajan ja partu...
-
TEE TEHTÄVÄT ITSENÄISESTI TAI PARIN KANSSA: 4. Kokemuksesi parturi-kampaajan työn laadusta perustuu asiakkaana olemiseen. Pohdi omia kok...
-
Vaihe 1 - Pese hiukset Clarifying Shampoolla . J os käytät tuotetta kemiallisen käsittelyn yhteydessä, vältä hiuspohjan hiero...
-
1. Mikä on permanenttikäsittelyn tarkoitus? Sen tarkoitus on muuttaa hiusproteiinin eli keratiinin rakennetta niin, että hiuksessa oleva ta...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti