tiistai 27. marraskuuta 2018

Asiakaspalvelutehtävä VOL. 3 / ke 14.11 ILTAPÄIVÄ

TEE TEHTÄVÄT ITSENÄISESTI TAI PARIN KANSSA:

4. Kokemuksesi parturi-kampaajan työn laadusta perustuu asiakkaana olemiseen. Pohdi omia kokemuksiasi asiakkaana ja ota pääotsikoiksi aikaisemmassa tehtävässä olleet palvelun arviointikriteerit:


* pätevyys 

+ Osaa ottaa huomioon erilaiset tyylit
+ Hoitaa hommansa ammattimaisesti
+ Sosiaalinen

* asenne

+ Mielenkiinto ja motivaatio omaa työtänsä kohtaan
+ Hoitaa hommansa kunnolla alusta loppuun 
+ Positiivinen
+ Kunnioittaa asiakkaan toiveita ja mielipiteitä

* saavutettavuus

+ Kampaamo on selvällä paikalla
+ Ajan pystyy varaamaan netistä
+ Hyvä sijainti
 

* turvallisuus
+ Asiakas pystyy luottamaan työntekijään ja tuntee olonsa turvalliseksi

Palauta mieleesi nämä kriteerit ja merkitse jokaisen otsikon alle myönteisiä kokemuksia plussalla ja kielteisiä kokemuksia miinuksella.







5. Tutustu hinnoitteluumme koulun asiakaspalvelusalongissa linkissä https://www.gradia.fi/sites/default/files/media/files/Gradia%20hiushinnasto.pdf


Vertaa hintoja 2 - 3 Jyväskylän alueen kampaamoon. Mitä huomioita teit hinnoissa ja palveluissa opiskelijakampaamon ja "tavallisen" kampaamon välillä?

- Tavallisessa kampaamossa hinnat ovat korkeammat kuin koulussa.

6. Mitä tarkoitetaan palvelupaketeilla? Esitä pari esimerkkiä tällaisista.

- Palvelupaketti voi olla valmiiksi laadittu kokonaisuus (esim. permanentti + leikkaus + kampaus + muotoilutuote), tai se voidaan laatia asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Esimerkiksi morsiamet toivovat usein kokonaisvaltaista palvelua (esim. kampaus + ehostus + manikyyri), jolloin heille räätälöidään henkilökohtainen palvelupaketti.
7. Mitä tarkoitetaan tuotteen tai palvelun virhevastuulla? Millaisia erilaisia vaihtoehtoja on toimintatapoihin tällaisissa virhevastuutilanteissa?

- Virhevastuulla tarkoitetaan virheellisen tuotteen tai palvelun tai niin sanotun tuotevahingon korvaamista tai hyvittämistä. Parturi-kampaamon palvelua ei voida konkreettisesti palauttaa tai tehdä avokauppana, mutta yritys voi korvata tai hyvittää virheellisen palvelun. Jos palvelussa on tapahtunut virhe, parturi-kampaajalla on oikeus tarkistaa ja hyvittää kohtuullisessa ajassa. Virheen hyvittämisvaihtoehdoista neuvotellaan tapauksittain ja hyvittämisessä pyritään molempia tyydyttävään ratkaisuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Koulutehtävä, digitaalinen portfolio

Nimi ja tuleva ammatti: Josefiina Riihinen, kampaaja Opintosi, omat vahvuusalueesi ja työkokemuksesi: Opintoihini kuuluu kampaajan ja partu...