1. Asiakas muodostaa alkumielikuvan liikkeestä varatessaan aikaa tai jo harkitessaan varaavaansa aikaa. Mitkä kaikki asiat vaikuttavat tämän alkumielikuvan syntymiseen? Mikä on mielestäsi alkumielikuvan merkitys parturi-kampaamon kannalta?
- Liikkeen maine, sijainti, sisustus, myös työntekijöiden ulkonäkö, persoonallisuus ja käytös.
Alkumielikuvan merkitys on suuri yrityksen kannalta. Jos se on hyvä, asiakas saattaa tulla vielä uudestaan tai suositella yritystä muille.
2. Työmme tuote (palvelu, esim. hiustenleikkaus, värjäys, hoitokäsittely) voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen
* työn suunnittelu
* toteutus
* markkinointi ja arviointi
Työn suunnitteluvaiheessa tulisi syntyä asiakkaan kanssa yhteinen tavoitekuva työn lopputuloksesta. Millaista tietoa ja ymmärrystä parturi-kampaaja kirjan mukaan tarvitsee selviytyäkseen suunnitteluvaiheesta?
- Ulkoista tietoa (esim. asiakkaan toiveet ja odotukset, hiusten laatu ja kunto) ja sisäistä tietoa (tietotaito ja työkokemus).
Millaisia apuvälineitä voi käyttää työn suunnitteluvaiheessa?
- Kuvat, keskusteluun perustuva mielikuva tai konkreettinen piirros.
3. Mitä mielestäsi tulee ottaa huomioon parturi-kampaajan ja asiakkaan välisssä vuorovaikutuksessa, jotta he voivat ymmärtää toisiaan palvelutilanteissa?
- Ei tule käyttää ammattisanastoa ja täytyy osata tulkita asiakasta.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Koulutehtävä, digitaalinen portfolio
Nimi ja tuleva ammatti: Josefiina Riihinen, kampaaja Opintosi, omat vahvuusalueesi ja työkokemuksesi: Opintoihini kuuluu kampaajan ja partu...
-
TEE TEHTÄVÄT ITSENÄISESTI TAI PARIN KANSSA: 4. Kokemuksesi parturi-kampaajan työn laadusta perustuu asiakkaana olemiseen. Pohdi omia kok...
-
Vaihe 1 - Pese hiukset Clarifying Shampoolla . J os käytät tuotetta kemiallisen käsittelyn yhteydessä, vältä hiuspohjan hiero...
-
1. Mikä on permanenttikäsittelyn tarkoitus? Sen tarkoitus on muuttaa hiusproteiinin eli keratiinin rakennetta niin, että hiuksessa oleva ta...
Hyvä, tämäkin suoritettu!
VastaaPoista