tiistai 30. lokakuuta 2018

Asiakaspalvelun vaiheet -tehtävä, osa 2 / 25.10

1. Asiakas muodostaa alkumielikuvan liikkeestä varatessaan aikaa tai jo harkitessaan varaavaansa aikaa. Mitkä kaikki asiat vaikuttavat tämän alkumielikuvan syntymiseen? Mikä on mielestäsi alkumielikuvan merkitys parturi-kampaamon kannalta?
- Liikkeen maine, sijainti, sisustus, myös työntekijöiden ulkonäkö, persoonallisuus ja käytös.
Alkumielikuvan merkitys on suuri yrityksen kannalta. Jos se on hyvä, asiakas saattaa tulla vielä uudestaan tai suositella yritystä muille.

2. Työmme tuote (palvelu, esim. hiustenleikkaus, värjäys, hoitokäsittely) voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen
* työn suunnittelu
* toteutus
* markkinointi ja arviointi

Työn suunnitteluvaiheessa tulisi syntyä asiakkaan kanssa yhteinen tavoitekuva työn lopputuloksesta. Millaista tietoa ja ymmärrystä parturi-kampaaja kirjan mukaan tarvitsee selviytyäkseen suunnitteluvaiheesta?

- Ulkoista tietoa (esim. asiakkaan toiveet ja odotukset, hiusten laatu ja kunto) ja sisäistä tietoa (tietotaito ja työkokemus).

Millaisia apuvälineitä voi käyttää työn suunnitteluvaiheessa?

- Kuvat, keskusteluun perustuva mielikuva tai konkreettinen piirros.

3. Mitä mielestäsi tulee ottaa huomioon parturi-kampaajan ja asiakkaan välisssä vuorovaikutuksessa, jotta he voivat ymmärtää toisiaan palvelutilanteissa?

- Ei tule käyttää ammattisanastoa ja täytyy osata tulkita asiakasta.

1 kommentti:

Koulutehtävä, digitaalinen portfolio

Nimi ja tuleva ammatti: Josefiina Riihinen, kampaaja Opintosi, omat vahvuusalueesi ja työkokemuksesi: Opintoihini kuuluu kampaajan ja partu...